marți, 19 august 2008

Piratul "apei negre"

De data aceasta nu e vorba de serialul de animaţie produs de Hanna-Barbera şi Turner Entertainment, care rula spre sfârşitul adolescenţei mele. Nu! Astăzi eticheta de pirat al "apei negre" îi revine lui Adrian Craiovanu, cel care "taie şi spânzură" prin ograda Regiei Autonome de Gospodărie Comunală. Şi pentru că tot aminteam de desenul animat "Piraţii apei negre", în care eroii erau în căutarea celor 13 (!) comori, mă întreb ce lucruri preţioase o fi ascunzând "apa neagră" de Bacău!? Evident, nimic nociv, pentru că toate buletinele de analiză certifică, negru pe alb, potabilitatea apei.
De ceva vreme, am descoperit că mi s-a format un reflex condiţionat (oare ce ne-am fi făcut fără Ivan Pavlov!?): cum văd "apa neagră" curgând la robinet, imediat mă gândesc la Adrian Craiovanu, acest Bloth al zilelor noastre, şef peste RAGC Bacău, al cărei obiect principal de activitate, conform codului CAEN afişat pe situl Regiei, este captarea, tratarea şi distribuţia apei. Şi mă rog care tratare? Cu cacao?!
La cât de prezent a fost, în vieţile băcăuanilor, fenomenul de turbiditate a apei ar merita cu prisosinţă să fie una din cele 13 legende băcăuane. Domnule Benea, n-aveţi ce pierde! O cunoaştem cu toţii, am vota-o dacă s-ar pune problema şi nici n-ar trebui să o imortalizăm în vreun monument: ea mişună nestingherită prin conductele îmbătrânite şi de acolo se avântă către robinetele noastre. Cu doar un pahar de cristal ai pe loc un mini-monument...
De cele mai multe ori vine pe nepusă masă (e drept că, din când în când, RAGC ne comunică apariţia fenomenului de turbiditate a apei la reluarea furnizării lichidului vital), dar parcă a ajuns să nu ne mai surprindă. O tratăm cu compasiune (oare ne-a devenit chiar atât de intimă!?), evident după cele câteva sudalme adresate RAGC-ului, Administraţiei locale, Guvernului, Parlamentului, Uniunii Europene ş.a.m.d., în funcţie de of-ul fiecăruia.
Până la o reabilitatare totală a reţelei de distribuţie a apei în Bacău nu ne rămâne decât să sperăm la cât mai puţine întâlniri cu "apa neagră". "Azi o vedem şi [mâine, poate] nu e"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu