duminică, 5 octombrie 2008

Bruxelloşii

(5 octombrie, dimineaţa)
Un "monitor" şi un "observator" s-au îmbarcat în cursa Tarom 5206 SN Bucureşti – Bruxelles, efectuată cu un aparat Boeing 737. Ambii încearcă să se aşeze cât mai comod. Dar fotoliile parcă-ar avea piuneze... Din când în când, câte unul mai aruncă o glumiţă (cu scopul de a se mai elibera de tensiune), celălalt îi răspunde cu aceeaşi monedă, făcând uz de experienţa personală, ba chiar şi de cea împrumutată de la amici.
Pe Alex îl mănâncă limba indibidiguidibil şi iremediabil:
- Jane, ştiai că din 1970 până acum au avut loc 137 de accidente aviatice în care au fost implicate avioane Boeing 737, cu o medie de 3,6 buşeli pe an? Şi, ce-i mai curios, e că pentru intervalul 2000-2008 respectiva medie a crescut la 4,(2)...
- Taci dracului, că-ţi crăp capul! Ce-mi tot spui de accidente? Oricum ştiam toate statisticile astea... Şi nu mi-e frică deloc... Am altele pe cap acum, îmi recapitulez planul, că vreau să-l impresionez pe Dragoş. Poate îl convinge pe "Prostănac" să bata palma cu cei de la NASA şi să mă trimită pe mine în spaţiu...
- Hă-hă-hă. Ce să cauţi tu în spaţiu, că nici pe pământ nu te orientezi prea bine. Adu-ţi aminte ce "stângăcie" ai făcut în primăvară...
- Ba deloc! Aştia mă ascultă şi chiar ţin cont de sfaturile mele. E o rampă de lansare, să vezi ce sus ajung...
- Da, ai dreptate, amândoi ajungem la fel de sus, chiar mai repede decât sperai. La câteva mii de metri de pământ...

După cele două ore de zbor, în care spaima li s-a aciuat în stomac, iar prin cutia (u)cra(i)niană le zburdau fel de fel de gânduri negre care se încheiau negreşit cu picaje incontrolabile, personajele noastre au păşit "întâiaşi dată pentru prima oară" pe pământ flamand. Odată ce au părăsit "păsăroiul metalic", ambilor le-au dispărut ca prin minune ideile catastrofale, luându-le locul optimismul. "Trandafiriul" se gândea numai la shopping, iar "indibidiguidibilul" – la călătorii către Waterloo, Amsterdam, Paris (mare sete de cunoaştere!)...
(Poate) va urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu