marți, 24 iunie 2008

Imunitate parlamentară: da sau nu?

Făcându-mi "plimbarea" de seară (mai mult de noapte) prin blogroll, am găsit pe blogul lui Cosmin ceva interesant, şi anume o referire la iniţiativa Politrucului de a elimina imunitatea parlamentară.
Ideea de la care se pleacă este următoarea: deoarece în articolul 16 din Constituţia României, la alineatul 1, se precizează că "cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări", dar şi faptul că "nimeni nu este mai presus de lege" (alineatul 2), ce rost mai au alineatele 2 ("deputaţii şi senatorii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte, după ascultarea lor...") şi 3 ("în caz de infracţiune flagrantă, deputaţii sau senatorii pot fi reţinuţi şi supuşi percheziţiei. Ministerul Justiţiei îl va informa neîntârziat pe preşedintele Camerei asupra reţinerii şi a percheziţiei. În cazul în care Camera sesizată constată că nu există temei pentru reţinere, va dispune imediat revocarea acestei măsuri") ale articolului 72 din Constituţie? Bine, ştim exact care-i rostul lor (să le ofere o porţiţă de scăpare aleşilor neamului mânjiţi), dar sunt în contradicţie cu alineatele 1 şi 2 ale articolului 16.
Cu toate că îmi doresc nespus ca parlamentarii să nu mai aibă imunitate, este greu de crezut că această petiţie va avea sorţi de izbândă. Eu am semnat-o. Tu, vizitatorule, o poţi face aici!

Un comentariu:

  1. d'aia nu mai pot dormi la noapte parlamentari, ca noi am semnat o petitie online ... suntem cantitati neglijabile din punctul lor de vedere, dar din pacate sunt multi care nu-si pot da seama de acest aspect.Crezi ca Mitrea chiar doreste eliminarea imunitatii parlamentare si inceperea anchetei?! merge la cacealma ...

    RăspundețiȘtergere